Xiaomi‘nin elektrikli araç pazarına girişi, Apple kullanıcıları arasında beklenenden çok daha büyük bir ilgi gördü. Elektrikli araç sektörüne yeni bir oyuncu olarak katılan Xiaomi, SU7 modeliyle Apple kullanıcılarının yüzde 51,9’unun tercihini kazanarak dikkat çekici bir başarıya imza attı. Pekin Otomobil Fuarı’nda Xiaomi CEO’su Lei Jun, Apple kullanıcılarının Xiaomi’nin elektrikli araçlarına büyük ilgi gösterdiğini belirtti.
Apple, on yıllık bir araştırma ve geliştirme sürecinin ardından otomobil projelerini rafa kaldırırken, Xiaomi elektrikli araç (EV) alanında sadece üç yıllık bir geçmişe sahip olmasına rağmen, ilk EV modelini büyük bir heyecanla piyasaya sürdü. Xiaomi SU7, özellikle Apple hizmetleriyle olan uyumluluğu, araç içinde iPad entegrasyonu sayesinde arka koltuktan kısmi araç kontrolünü mümkün kılması gibi özellikleriyle Apple kullanıcılarını cezbetmeyi başardı. Lei Jun, bir tweet’inde “Xiaomi SU7‘i iPhone ve iPad kullanıcıları için en uyumlu EV yapma konusunda kararlıyız” dedi.
Fuar sırasında Lei Jun, Xiaomi SU7 hakkında başka detaylar da paylaştı. 24 Nisan 2024 itibarıyla Xiaomi SU7, 75.000’den fazla kesin sipariş aldı ve piyasaya sürülmesinin üzerinden 28 gün geçmesine rağmen 5.781 adet teslimatla yeni bir marka için rekor kırdı. Xiaomi, bu başarıyı ürünün güçlü özelliklerine ve şirketin üretimdeki geniş deneyimine bağlıyor.
Apple’ın otomobil projesini iptal etmesi Xiaomi’ye yaradı
Xiaomi SU7, özellikle batarya ömrü, performansı (Zhejiang Pisti’nde bazı lüks otomobilleri geride bırakan tur zamanı dahil), akıllı özellikleri (akıllı park ve NOA sürücü asistanı gibi) ve güneş koruması kapasitesiyle övgüler alıyor. Ayrıca, Xiaomi’nin teknolojisi karşısında etkilenen eski BBA (Mercedes-Benz, BMW, Audi) kullanıcılarının önemli bir kısmı da dikkat çekiyor. Kadın alıcıların yüksek oranda (yaklaşık %40-50) ilgisini çeken aracın tasarımı, depolama alanı ve ısı yalıtımı gibi özellikleri öne çıkıyor.
2024 yılı planlarına göre Xiaomi, talebi karşılamak amacıyla üretimi hızlandırmayı ve yıl sonuna kadar 100.000 birim teslim etmeyi hedefliyor. Çin genelinde 219 mağaza açmayı planlayan şirket, hizmet ve teslimat hızını artırmayı amaçlıyor. Yazılım güncellemeleri de planlanıyor; Mayıs ve Ağustos aylarında sırasıyla uçtan uca vale park ve şehir içi NOA işlevselliği sunulacak. Xiaomi, Ar-Ge’ye büyük yatırımlar yapmaya devam ediyor; 6.000 kişilik ekibin 3.500’ü Ar-Ge çalışmalarında, 1.000’den fazlası ise teknik uzman olarak görev yapıyor. Uzun vadeli hedefleri arasında, önümüzdeki 15-20 yıl içinde dünya çapında ilk 5 otomobil üreticisi arasına girmek yer alıyor ve bu hedefe ulaşmak için aktif olarak yetenekleri bünyesine katıyor.